1. Informacje ogólne
1. Regulamin poniższy reguluje zasady dokonywania Zamówień w Sklepie Internetowym Chili Pepper Lab działającym pod adresem: http://www.chilipepperlab.pl, który prowadzony jest przez Sprzedawcę.
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
Sprzedawcy – rozumie się przez osobę fizyczną: Seweryn Krysztof, adres: ul. Zachodnia 2, 95-006 Bukowiec. Zarejestrowany jako dostawca materiału siewnego roślin ozdobnych. Numer wpisu do rejestru podmiotów profesjonalnych: PL – 10/06/19644.
Kliencie – rozumie się przez to osobę fizyczną, posiadającą co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych i ukończone 18 lat, a także osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej.
Sklepie – rozumie się przez to sklep internetowy, prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem internetowym http://www.chilipepperlab.pl
Towarze lub Towarach – rozumie się przez to towar lub towary oferowane przez Sprzedawcę do sprzedaży detalicznej dostępne w Sklepie, tj. materiał rozmnożeniowy roślin ozdobnych przeznaczony wyłącznie do uprawy amatorskiej w celach ozdobnych.
Cenie – rozumie się przez to cenę Towaru umieszczoną przy każdym Towarze. Ceny podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (są cenami brutto). Cena nie uwzględnia kosztów dostarczenia Towaru do miejsca wskazanego przez Klienta (patrz: Koszty dostarczenia Towaru).
Dostawcy – rozumie się przez to firmę pośredniczącą w procesie dostawy zamówionych Towarów – Poczta Polska S.A.
Kosztach dostarczenia Towaru – rozumie się przez to Koszty obsługi Zamówienia oraz koszty dostarczeniem Towaru zamówionego przez Klienta.
Kosztach obsługi Zamówienia – opłaty wliczone w Koszt dostarczenia Towaru związane z jego przygotowaniem do dostarczenia: koszt opakowania.
Zamówieniu – rozumie się przez to zamówienie na Towar lub Towary (oferta na zakup) złożone w Sklepie przez Klienta zgodnie z niniejszym Regulaminem.
Pośredniku Płatności – rozumie się usługi serwisu https://www.paypal.com/ stanowiące alternatywną formę dokonania płatności za złożone Zamówienie
2. Sprzedawca oświadcza, że wszystkie produkty oferowane w sklepie Chili Pepper Lab są wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone do obrotu na polski rynek oraz spełniają wszystkie wymagania prawne wynikające z odpowiednich przepisów i ustaw.
3. Informacje podane na stronie internetowej Sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego. Informacje o towarach wraz z podaniem ceny prezentowane na stronach Sklepu stanowią zaproszenie do składania ofert przez Klientów.
4. Klientów Sklepu obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
5. Sklep zobowiązany jest do stosowania kodeksu dobrych praktyk na podstawie art. 2 pkt. 5 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym rozumianego jako zbiór zasad postępowania, a w szczególności norm etycznych i zawodowych, przedsiębiorców, którzy zobowiązali się do ich przestrzegania w odniesieniu do jednej lub większej liczby praktyk rynkowych.
2. Rodzaje, zakres i warunki usług świadczonych drogą elektroniczną
1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego Chili Pepper Lab.
2. W celu złożenia zamówienia na podstawie niniejszego Regulaminu Użytkownik powinien posiadać:
- przeglądarkę internetową: Internet Explorer w wersji nie starszej niż 8.0 lub Mozilla FireFox w wersji nie starszej niż 9.0 lub Chrome w wersji nie starszej niż 10.0 lub Opera w wersji nie starszej niż 10.0,
- włączoną obsługę Java Script,
- włączoną obsługę plików Cookies,
- aktywny adres e-mail.
3. Warunki realizacji zamówienia
1. Złożenie zamówienia za pośrednictwem strony internetowej Sklepu składa się z następujących czynności:
- wybrania towarów spośród prezentowanych na stronach Sklepu,
- dodania ich do koszyka,
- wybrania sposobu zapłaty i dostawy,
- zalogowania do konta Klienta w przypadku, gdy zamówienie składa Klient zarejestrowany
- podaniu danych niezbędnych do realizacji Zamówienia i zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu w przypadku, gdy zamówienie składa Klient niezarejestrowany.
- kliknięcia przycisku “Kupuję i płacę”, lub skorzystanie z wybranej formy płatności oferowanej przez Pośrednika Płatności.
2. Klient otrzymuje na podany adres e-mail automatycznie wygenerowaną wiadomość z potwierdzeniem złożenia Zamówienia.
3. Czas realizacji Zamówienia liczony jest od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy w przypadku płatności przelewem bankowym lub kartą albo od momentu potwierdzenia Zamówienia przez Pośrednika Płatności.
4. Czas realizacji zamówienia wynosi nie więcej niż 10 dni od dnia zawarcia umowy.
5. Sprzedawca dostarcza Klientowi Towar objęty Zamówieniem za pośrednictwem Dostawcy.
4. Zasady płatności
1. Należność za Towar oraz ewentualne Koszty dostarczenia Towaru mogą być regulowane w jednej z następujących form płatności:
a) Podmiotem świadczącym obsługę płatności online, w tym poprzez płatność Blik oraz za pośrednictwem serwisu przelewy24.pl jest
PayPal (Europe) S.à r.l. et Cie, S.C.A.
22-24 Boulavard Royal
L-2449 Luksemburg
b) przelew bankowy,
2. W przypadku płatności realizowanej przelewem bankowym lub wpłatą na rachunek bankowy Sprzedawcy, na poleceniu przelewu należy umieścić w tytule przelewu: imię i nazwisko Klienta oraz numer Zamówienia. Należność należy przelać na rachunek bankowy w ING Bank Śląski 54 1050 1461 1000 0097 4238 1164
3.Dostępne formy płatności: Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro.
W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez klienta kartą płatniczą, sprzedający dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Zamawiającego.
Przy płatnościach kartą czas realizacji zamówienia liczony jest od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji.
5. Dostawa zamówionego Towaru
1. Dostawa zamówienia odbywa się przez wysyłkę zamówionych towarów pod wskazany przez Klienta adres poprzez firmę Poczta Polska S.A. Do kosztów zamówienia doliczany jest koszt wysyłki zgodnie z tabelą kosztów wysyłki.
2. Klient proszony jest o sprawdzenie stanu przesyłki podczas odbioru. W przypadku stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia rzeczy Klient proszony jest o kontakt z Sprzedającym oraz dokonanie wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika, tj. zebranie dowodu w formie zdjęcia i jego przekazanie Sprzedającemu drogą e-mailową na adres: chilipepperlab@gmail.com
3. Pliki elektroniczne dostępne są do pobrania z platformy sklepu po zaksięgowaniu wpłaty.
6. Zwrot oraz wymiana Towaru
1. Zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, Konsumentowi przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie 14 dni od wydania rzeczy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. Zwroty prosimy wysyłać na adres:
Seweryn Krysztof
ul. Zachodnia 2
95-006 Bukowiec
3. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sklep, Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
4. Sklep nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, jednakże może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jej odesłania.
5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
7. Rękojmia i reklamacja towaru
1. Wobec Klientów będących konsumentami, Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z umową. W przypadku Klientów nie będących konsumentami, Sprzedawca odpowiada na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
2. Sklep ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności sprzedawanego Towaru z umową, gdy sprzedana przez niego rzecz jest dotknięta wadą zmniejszającą wartość rzeczy, użyteczność rzeczy, gdy rzecz nie ma właściwości, o których Sklep zapewniał w opisie produktu, gdy rzecz wydano w stanie niezupełnym, niekompletnym, a w chwili zawarcia umowy Konsument o niej nie wiedział.
3. Sprzedawca udziela 24 miesięcznej rękojmi na oferowane Towary. Reklamację należy złożyć w terminie 12 miesięcy od daty wykrycia wady. Reklamacje można złożyć w formie elektronicznej lub w formie pisemnej na adres Sklepu podany w górnej części Regulaminu. Klientowi przysługuje prawo do: odstąpienia od umowy, obniżenia ceny, wymiana wadliwej rzeczy na inną, bez wady. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sklep w terminie do 14 dni kalendarzowych od daty jej otrzymania.
4. Rzeczywiste kolory produktów mogą w stopniu nieznacznym różnić się od tych w komputerze lub urządzeniu mobilnym w zależności od indywidualnych ustawień i parametrów monitora. Takie różnice nie podlegają reklamacjom.
8. Przebieg procesu reklamacyjnego
Pierwszy etap reklamacji – zgłoszenie żądania przez kupującego
W pierwszym etapie zgłoszenia reklamacji, klient nie może żądać obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy bez zaistnienia szczególnych okoliczności.
Drugi etap reklamacji – działanie sprzedawcy
Przy zgłoszeniu takiego roszczenia, możemy w rozsądnym czasie i bez niedogodności dla konsumenta jedynie dokonać wymiany, gdy kupujący żąda naprawy lub odwrotnie, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową w zgłaszany przez kupującego sposób będzie niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów.
Możemy również odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową, jeśli wymiana i naprawa są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów. Oczywiście na tym etapie możliwe jest również spełnienie żądań klienta.
Trzeci etap reklamacji – reakcja kupującego
W odpowiedzi na stanowisko sprzedającego, kupujący będzie mieć następujące opcje.
Jeżeli:
- odmówimy doprowadzenia towaru do zgodności z umową (odmówił naprawy bądź wymiany);
- nie doprowadzimy towaru do zgodności z umową (nie dokonamy naprawy bądź wymiany);
- brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że próbowaliśmy doprowadzić towar do zgodności z umową;
- z naszego oświadczenia lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzimy towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta,
kupujący może wówczas:
- złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny;
- odstąpić od umowy.
9. Opinie klientów i recenzje produktów
1. Klient ma prawo do wystawienia opinii produktu na sklepie internetowym oraz zewnętrznych wizytówkach firmy/sklepu.
2. Został wdrożony system weryfikacji autentyczności opinii. Każda opinia przed jej publikacją jest weryfikowana czy pochodzi od konsumenta, który dokonał zakupu w sposób faktyczny, czy jest też opinią nieprawdziwą.
9. Ochrona danych osobowych
1. Składając Zamówienie Klient wyraża, poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w koszyku, zgodę na gromadzenie i przetwarzanie przez Sprzedawcę danych osobowych podanych w formularzu w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. nr 101 poz. 926 z zm.) w celu realizacji Zamówień dokonywanych w Sklepie. Administratorem danych osobowych Klienta jest Sprzedawca.
2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, jednak brak zgody na przetwarzanie danych osobowych uniemożliwia rejestrację oraz realizowanie zamówień Klienta w Sklepie. Klientowi przysługuje prawo do wglądu do treści podanych danych osobowych oraz ich poprawiania, a także żądania usunięcia danych.
10. Własność intelektualna
Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu pod adresem http://www.chilipepperlab.pl należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu pod adresem http://www.chilipepperlab.pl użyte są w celach informacyjnych. Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem http://www.chilipepperlab.pl korzystają z ochrony prawnoautorskiej.
11. Postanowienia końcowe
1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 grudnia 2022 r.
2. Regulamin Sklepu może ulec zmianie ze zmianami na przyszłość. O treści zmian regulaminu każdy Użytkownik zostanie poinformowany przez umieszczenie na stronie internetowej Sklepu wiadomości o zmianie Regulaminu, zawierającej zestawienie zmian i utrzymanie tej informacji przez okres 14 dni kalendarzowych, zaś Użytkownicy posiadający Konto Użytkownika zostaną dodatkowo powiadomieni przez Sklep poprzez przesłanie na adres poczty elektronicznej, wskazany przez nich w formularzu rejestracyjnym, informacji zawierającej zestawienie zmian Regulaminu. Informacja o zmianie Regulaminu, nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wprowadzeniem zmienionego Regulaminu. Jeśli Użytkownik posiadający Konto Użytkownika, nie akceptuje nowej treści Regulaminu obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Sklep w ciągu 14 dni od daty poinformowania o zmianie Regulaminu.